
Збори і переговори
11. Коли японець програє в переговорах у нього з’являється один аргумент на всі випадки: «У нас в країні так не прийнято».
12. Більшість іноземців заздалегідь готуються перед тим, як прийняти рішення.
Наприклад: колеги запропонували тобі піти на зустріч, щоб дізнатися твою думку. В кінцевому підсумку тебе покликали, щоб озвучити їх спільні рішення.
Правила
13. Японці переконані, що правила створили заради правил. Їх потрібно дотримуватися, а не обходити. У зв’язку з цим вам ніколи не вдасться відучити японця використовувати макроси з Excel.
14. Для японця важлива церемонія роботи, а не сам результат безпосередньо. Якщо їх не привчити вчасно приходити і при вбранні, вони можуть зовсім припинити відвідувати роботу.
Технології
15. Японці зовсім не застосовують у роботі Word. Якщо необхідно створити таблицю, то вони використовують Excel. Коли потрібен вільний текст – вони ділять все на слайди в Power Point. Формат документа, як ви вже здогадалися, буде xls або ppt. В архіві з шифром.
16. Щоб зареєструватися на японському сайті необхідні такі дані:
- ім’я та прізвище ієрогліфами, а також хіраганою;
- email;
- email другий – на випадок помилки;
- телефон мобільний і стаціонарний;
- поштовий індекс;
- адреса, тільки на японському;
- назва будинку, де проживаєш;
- номер кредитки;
- приховане питання на японській мові;
- відповідь на нього приймають лише хіраганою;
- дата вашого народження;
- секретний код для телефонного банкінгу;
- секретний код для мобільного застосування.
Далі, коли ваш запит прийнятий, вам поштою прийде все те ж саме, надруковане.
На папері треба поставити печатку і відіслати назад.
І всі ці дії потрібно виконати заради звичайного походу в кіно, щоб придбати квитки онлайн.
Навчання
17. Сильними сторонами освіти в Японії є фізика, хімія, інженерія. Це видно по машинам, дорогах, електротехніці. А ось з комп’ютерними науками не склалося.
Японські програмісти вперше торкаються до коду під час навчання на роботі.
18. OJT – спосіб виплачувати маленьку зарплату новим працівникам після закінчення університету перші 3 роки.
Сервіс
19. Японська клієнтоорієнтованість по відношенню до іноземців характеризується хитрістю, на яку потрапляють всі приїжджі. Для того щоб відкрити рахунок в банку необхідно мати телефон, а для покупки сім карти потрібен рахунок у банку. Замкнуте коло.
20. Сервіс Японії – це одна з головних підстав, через що немає бажання залишати країну. Інструкція для нових працівників в кафе товщиною не менше, ніж «Війна і мир», вивчити необхідно всю напам’ять: без цього до роботи приступити неможливо.
Ось такі дивні речі на підприємствах має чудова країна Японія.